Encyklopedia Rocka

9 / 10

Marcin Budyn

Właściwie na Masquerade Ball Axel Rudi Pell niczym mnie nie zaskoczył. Praktycznie wszystko, co słychać na tym albumie, jest pewnym echem poprzednich wydawnictw. Od układu kompozycji na płycie poczynając, na strukturze utworów kończąc. Ale jest na tym albumie jednak pewna szczególna pasja i świeżość, która sprawia, że tego materiału słucha się szczególnie dobrze, mimo, że jest to właściwie typowy Axel Rudi Pell. Po prostu.

Od samego początku ciężko oderwać ucho. Są tu dynamiczne riffy, wciągające solówki i wspaniałe melodie. Czy wspomnimy o rozpędzonym Earls of Black, zawadiackim Voodoo Nights, drapieżnym Hot Wheels, wolniejszych i ekspresyjnych Nights ans Rain i The Line czy klimatycznej balladzie The Temple of The Holy - jest to esencja stylu który przylgnął już na dobre do muzyki granej przez Axela i jego kolegów.

Największymi plusami albumu są przede wszystkim tytułowy The Masquerade Ball z nieco pompatycznymi, skocznymi klawiszami, oraz dynamiczny i przebojowy Tear Down the Walls. Osobna wspominka należy się coverowi July Morning, który w tej wersji nabiera szczególnych rumieńców, muszę przyznać, że po latach odkryłem ten utwór na nowo. Zabrakło tym razem tradycyjnego instrumentalnego utworu. Ogółem, jeśli chodzi o dyskografię Axela Rudiego Pella to chyba jest właśnie ten najjaśniejszy punkt...

Data dodania: 18-06-2015 r.

Masquerade Ball

Axel Rudi Pell

Data wydania: 2000

Wytwórnia: SPV/Steamhammer

Typ: Album studyjny

Producent: Axel Rudi Pell, Ulli Pösselt

Gatunki: