- PĹytÄ nagrano w studiu Abbey Road.
- Pierwsze utwory, jakie Roger Waters stworzyĹ na ten album to //Time// i //Money//.
- Punktem wyjĹcia do //Money// byĹ basowy riff wymyĹlony przez Watersa.
- PrzygotowujÄ c pomysĹy na teksty i ogĂłlnÄ wymowÄ albumu, czĹonkowie zespoĹu stworzyli listÄ problemĂłw, jakie napotyka w swoim Ĺźyciu czĹowiek. Na jej podstawie Roger Waters przygotowaĹ teksty.
- Pierwsza pĹyta **Pink Floyd**, na ktĂłrej okĹadce znalazĹy sie wszystkie teksty.
- ZawartoĹÄ pĹyty promowano na pierwszych koncertach pod tytuĹem //Dark Side Of The Moon - A Piece For Assorted Lunatics//.
- UtwĂłr //Speak to Me// zawiera naĹoĹźone na siebie fragmenty wszystkich utworĂłw z albumu. DzieĹa tego doknaĹ Nick Mason.
- Bicie serca otwierajÄ ce i zamykajÄ ce pĹytÄ uzyskano uderzajÄ c owiniÄtÄ filcem paĹkÄ w bÄben basowy. Grupa pierwotnie chciaĹa wykorzystaÄ nagranie rzeczywistego pulsu serca, jednakĹźe zrezygnowaĹa z tego poniewaĹź brzmiaĹo to zbyt przygnÄbiajÄ co.
- OdgĹosy zegarĂłw otwierajÄ ce //Time// zarejestrowaĹ sam producent Alan Parson w sklepie ze starociami.
- Wyboru Clare Torry do wykonania //The Great Gig in the Sky// dokonaĹ Alan Parsons.
- Clare Torry za wykonanie swej partii w //The Great Gig in the Sky// otrzymaĹa honorarium w wysokoĹci 30 funtĂłw (podwĂłjna stawka za nagranie w niedzielÄ), nie otrzymujÄ c później Ĺźadnych tantiem.
- OdgĹosy monet i kasy otwierajÄ ce //Money// to dzieĹo Nicka Masona i Rogera Watersa.
- SĹyszane w wielu miejscach na pĹycie wyrwane z kontekstu zdania to efekt pomysĹu Rogera Watersa, ktĂłry przygotowaĹ zestaw róşnego rodzaju pytaĹ i przepytaĹ z nich osoby przebywajÄ ce w studio (za wyjÄ tkiem samych muzykĂłw), rejestrujac ich odpowiedzi. WĹrĂłd nagranych znaleĹşli siÄ m.in. Paul i Linda McCartneyowie, jednakĹźe ich wypowiedzi, peĹne dystansu, wynikajÄ cego zapewne z nieprzekonanania co do sensownoĹci eksperymentu, nie zostaĹy wykorzystane.
- SĹynny obrazek rozszczepiajÄ cego ĹwiatĹa pryzmatu byĹ pierwotnie przyszykowany przez agencjÄ Hypnogsis jako propozycja logotypu dla jednej z firm pĹytowych, ktĂłra jednak projekt odrzuciĹa. Jego autorem byĹ George Hardi, ktĂłry po prostu skopiowaĹ ujrzany w jednym z podrÄcznikĂłw do fizyki obrazek.
- TytuĹ utworu //Speak to Me// (tĹum. "mĂłw do mnie") pochodzi od powiedzonka jednego z technicznych grupy, Chrisa Adamsona, ktĂłry zwykĹ mĂłwiÄ w ten sposĂłb, kiedy oczekiwaĹ wytĹumaczenia czegoĹ.
- W utworze //On the Run// sĹyszymy Ĺmiech i gĹos technicznego zespoĹu Rogera "The Hata" Manifolda, ktĂłry wypowiada sĹowa "Live for today, gone tomorrow. That's me" (tĹum. ĹźyÄ dniem dzisiejszym, odejĹÄ jutro, to caĹy ja).
- Solo gitarowe Gilmoura w //Money// skĹada siÄ z trzech osobno zarejestrowanych partii.
- PomysĹ na wykorzystanie saksofonu w //Money// wyszedĹ od Davida Gilmoura. WykonaĹ je jego kolega z czasĂłw mĹodoĹci, Dick Parry//.
- Szkic muzyki, ktĂłrÄ sĹyszymy //Us and Them//, Rick Wright opracowaĹ juĹź pod koniec lat 60-tych. MoĹźna jÄ usĹyszeÄ na wielu bootlegach z Ăłwczesnych koncertĂłw grupy, miÄdzy innymi pod nazwÄ //The Violent Sequence//.
- Na koĹcu wieĹczÄ cego album //Eclipse// sĹyszymy sĹowa Jerry'ego Driscola, peĹniÄ cego wĂłwczas w studio Abbey Road funkcjÄ portiera: "There is no dark side of the moon really... matter of fact it's all dark "(Tak naprawdÄ to nie ma Ĺźadnej ciemnej strony ksiÄĹźyca, w rzeczywistoĹci jest caĹy ciemny).
- ZalÄ Ĺźki utworu //Brain Damage// powstaĹy juĹź w czasie sesji **Meddle**, utwĂłr nosiĹ wtedy nazwÄ //Dark Side of the Moon//.
- PoniewaĹź w 1972 roku grupa **Medicine Head** wydaĹa album o tym samym tytule, zastanawiono siÄ nad zmianÄ tytuĹu, poniewaĹź jednak pĹyta **Medicine Head** przeszĹa bez echa, powrĂłcono do pierwotnej nazwy.
- Album jest jednÄ z najlepiej sprzedajÄ cych siÄ pĹyt wszech czasĂłw, do dziĹ sprzedaĹo siÄ ponad 45 milionĂłw jego egzemplarzy. Na amerykaĹskiej liĹcie Billboard 200 album znajdowaĹ siÄ nieprzerwanie przez 741 tygodni.