Encyklopedia Rocka
  • Utwory, ktĂłre stały się podstawą dla //Sheep// i //Dogs//, grupa wykonywała na koncertach juĹź od połowy 1974 roku. Nosiły one wĂłwczas tytuły - odpowiednio //Raving and Drooling// i //You Gotta Be Crazy//.
  • Roger Waters wielokrotnie zaprzeczał, Ĺźe tworząc teksty na ten album inspirował się "Folwarkiem zwierzęcym" George'a Orwella.
  • Sesja nagraniowa nie przebiegała w najlepszej atmosferze, dominacja Rogera Watersa w zespole była coraz większa, co ten wykorzystywał uzurpując sobie prawo do podejmowania samodzielnych decyzji, nawet wbrew pozostałym członkom grupy.
  • Pomysł na okładkę zrodził się w głowie Rogera Watersa, natomiast jego wizja została zrealizowana przez agencję Hipnogsis. Wcześniej Waters zdecydowanie odrzucił trzy pomysły na okładkę zaproponowane przez tę firmę.
  • Pomysł Watersa na okładkę zakładał wypuszczenie w powietrze dmuchanej świni i sfotografowanie jej na tle elektrowni Battersea w Londynie - największej ceglanej budowy w Europie. Według Watersa budynek elektrowni z czterema charakterystycznymi kominami miał znakomicie symbolizować zespół **Pink Floyd**. Sesja fotograficzna sprawiała wiele problemĂłw. Pierwszego dnia nie udało się nadmuchać olbrzymiej świni, dzieła Andrew Saundersa, ochrzczonego imieniem Algie. Natomiast drugiego urwała się ona z przytrzymujących ją stalowych lin i... poleciała w siną dal, na zdjęciach nie pojawił się bowiem wynajęty snajper, ktĂłry miał w takiej sytuacji przebić strzałem dmuchane stworzenie. Algie odnalazła się jakiś czas później na farmie w hrabstwie Kent. W rezultacie - zrobiono zdjęcia samej elektrowni, natomiast świnię doklejono przy obrĂłbce zdjęć.
  • Pierwszy album **Pink Floyd** nagrany we własnym studiu zespołu - Britannia Row, określanym przez muzykĂłw Ĺźartobliwie mianem schronu przeciwatomowego czy więzieniem. Studio, znajdujące się przy Brittannia Row 35 w Londynie, w dzielnicy Islington, było praktyczne całe z betonu, miało zamurowane okna, nie dostawało się do niego ani trochę światła dziennego. Być moĹźe właśnie to zadecydowało o dość ponurym wyrazie albumu.
  • UtwĂłr //Pigs on the Wing// podobnie jak //Shine on You Crazy Diamond// z **Wish You Were Here** pierwotnie stanowił jedną całość, a dopiero później Waters postanowił podzielić go na dwie części - otwierającą i zamykającą album. Tekst tych utworĂłw skierowany jest do Ăłwczesnej Ĺźyciowej partnerki muzyka - Carolyne Christie. //Pigs on the Wing// powstał jako ostatni utwĂłr, spośrĂłd tych, ktĂłre trafiły na **Animals**.
  • Podział //Pigs on the Wing// na dwie części spowodował wzrost napięcia w zespole, Waters zyskał bowiem w ten sposĂłb dodatkowy utwĂłr, przez co pobierał większe tantiemy, co nie podobało się Davidowi Gilmourowi.
  • W czasie prac studyjnych Roger Waters i Nick Mason omyłkowo skasowali część partii solowych Davida Gilmoura z //Dogs// . Ten twierdzi, Ĺźe później juĹź nie udało mu się nagrać tak doskonałych solĂłwek.
  • W //Sheep// słyszymy parodię Psalmu 23-go wyrecytowaną przez jednego z technicznych grupy, ktĂłrego głos został dodatkowo przetworzony za pomocą wokodera.

Animals

Pink Floyd

Data wydania: 1977

Wytwórnia: Harvest

Typ: Album studyjny

Producent: Pink Floyd

Gatunki: