- Utwory, ktĂłre staĹy siÄ podstawÄ dla //Sheep// i //Dogs//, grupa wykonywaĹa na koncertach juĹź od poĹowy 1974 roku. NosiĹy one wĂłwczas tytuĹy - odpowiednio //Raving and Drooling// i //You Gotta Be Crazy//.
- Roger Waters wielokrotnie zaprzeczaĹ, Ĺźe tworzÄ c teksty na ten album inspirowaĹ siÄ "Folwarkiem zwierzÄcym" George'a Orwella.
- Sesja nagraniowa nie przebiegaĹa w najlepszej atmosferze, dominacja Rogera Watersa w zespole byĹa coraz wiÄksza, co ten wykorzystywaĹ uzurpujÄ c sobie prawo do podejmowania samodzielnych decyzji, nawet wbrew pozostaĹym czĹonkom grupy.
- PomysĹ na okĹadkÄ zrodziĹ siÄ w gĹowie Rogera Watersa, natomiast jego wizja zostaĹa zrealizowana przez agencjÄ Hipnogsis. WczeĹniej Waters zdecydowanie odrzuciĹ trzy pomysĹy na okĹadkÄ zaproponowane przez tÄ firmÄ.
- PomysĹ Watersa na okĹadkÄ zakĹadaĹ wypuszczenie w powietrze dmuchanej Ĺwini i sfotografowanie jej na tle elektrowni Battersea w Londynie - najwiÄkszej ceglanej budowy w Europie. WedĹug Watersa budynek elektrowni z czterema charakterystycznymi kominami miaĹ znakomicie symbolizowaÄ zespóŠ**Pink Floyd**. Sesja fotograficzna sprawiaĹa wiele problemĂłw. Pierwszego dnia nie udaĹo siÄ nadmuchaÄ olbrzymiej Ĺwini, dzieĹa Andrew Saundersa, ochrzczonego imieniem Algie. Natomiast drugiego urwaĹa siÄ ona z przytrzymujÄ cych jÄ stalowych lin i... poleciaĹa w sinÄ dal, na zdjÄciach nie pojawiĹ siÄ bowiem wynajÄty snajper, ktĂłry miaĹ w takiej sytuacji przebiÄ strzaĹem dmuchane stworzenie. Algie odnalazĹa siÄ jakiĹ czas później na farmie w hrabstwie Kent. W rezultacie - zrobiono zdjÄcia samej elektrowni, natomiast ĹwiniÄ doklejono przy obrĂłbce zdjÄÄ.
- Pierwszy album **Pink Floyd** nagrany we wĹasnym studiu zespoĹu - Britannia Row, okreĹlanym przez muzykĂłw Ĺźartobliwie mianem schronu przeciwatomowego czy wiÄzieniem. Studio, znajdujÄ ce siÄ przy Brittannia Row 35 w Londynie, w dzielnicy Islington, byĹo praktyczne caĹe z betonu, miaĹo zamurowane okna, nie dostawaĹo siÄ do niego ani trochÄ ĹwiatĹa dziennego. ByÄ moĹźe wĹaĹnie to zadecydowaĹo o doĹÄ ponurym wyrazie albumu.
- UtwĂłr //Pigs on the Wing// podobnie jak //Shine on You Crazy Diamond// z **Wish You Were Here** pierwotnie stanowiĹ jednÄ caĹoĹÄ, a dopiero później Waters postanowiĹ podzieliÄ go na dwie czÄĹci - otwierajÄ cÄ i zamykajÄ cÄ album. Tekst tych utworĂłw skierowany jest do Ăłwczesnej Ĺźyciowej partnerki muzyka - Carolyne Christie. //Pigs on the Wing// powstaĹ jako ostatni utwĂłr, spoĹrĂłd tych, ktĂłre trafiĹy na **Animals**.
- PodziaĹ //Pigs on the Wing// na dwie czÄĹci spowodowaĹ wzrost napiÄcia w zespole, Waters zyskaĹ bowiem w ten sposĂłb dodatkowy utwĂłr, przez co pobieraĹ wiÄksze tantiemy, co nie podobaĹo siÄ Davidowi Gilmourowi.
- W czasie prac studyjnych Roger Waters i Nick Mason omyĹkowo skasowali czÄĹÄ partii solowych Davida Gilmoura z //Dogs// . Ten twierdzi, Ĺźe później juĹź nie udaĹo mu siÄ nagraÄ tak doskonaĹych solĂłwek.
- W //Sheep// sĹyszymy parodiÄ Psalmu 23-go wyrecytowanÄ przez jednego z technicznych grupy, ktĂłrego gĹos zostaĹ dodatkowo przetworzony za pomocÄ wokodera.