- Utwory, które stały się podstawą dla //Sheep// i //Dogs//, grupa wykonywała na koncertach już od połowy 1974 roku. Nosiły one wówczas tytuły - odpowiednio //Raving and Drooling// i //You Gotta Be Crazy//.
- Roger Waters wielokrotnie zaprzeczał, że tworząc teksty na ten album inspirował się "Folwarkiem zwierzęcym" George'a Orwella.
- Sesja nagraniowa nie przebiegała w najlepszej atmosferze, dominacja Rogera Watersa w zespole była coraz większa, co ten wykorzystywał uzurpując sobie prawo do podejmowania samodzielnych decyzji, nawet wbrew pozostałym członkom grupy.
- Pomysł na okładkę zrodził się w głowie Rogera Watersa, natomiast jego wizja została zrealizowana przez agencję Hipnogsis. Wcześniej Waters zdecydowanie odrzucił trzy pomysły na okładkę zaproponowane przez tę firmę.
- Pomysł Watersa na okładkę zakładał wypuszczenie w powietrze dmuchanej świni i sfotografowanie jej na tle elektrowni Battersea w Londynie - największej ceglanej budowy w Europie. Według Watersa budynek elektrowni z czterema charakterystycznymi kominami miał znakomicie symbolizować zespół **Pink Floyd**. Sesja fotograficzna sprawiała wiele problemów. Pierwszego dnia nie udało się nadmuchać olbrzymiej świni, dzieła Andrew Saundersa, ochrzczonego imieniem Algie. Natomiast drugiego urwała się ona z przytrzymujących ją stalowych lin i... poleciała w siną dal, na zdjęciach nie pojawił się bowiem wynajęty snajper, który miał w takiej sytuacji przebić strzałem dmuchane stworzenie. Algie odnalazła się jakiś czas później na farmie w hrabstwie Kent. W rezultacie - zrobiono zdjęcia samej elektrowni, natomiast świnię doklejono przy obróbce zdjęć.
- Pierwszy album **Pink Floyd** nagrany we własnym studiu zespołu - Britannia Row, określanym przez muzyków żartobliwie mianem schronu przeciwatomowego czy więzieniem. Studio, znajdujące się przy Brittannia Row 35 w Londynie, w dzielnicy Islington, było praktyczne całe z betonu, miało zamurowane okna, nie dostawało się do niego ani trochę światła dziennego. Być może właśnie to zadecydowało o dość ponurym wyrazie albumu.
- Utwór //Pigs on the Wing// podobnie jak //Shine on You Crazy Diamond// z **Wish You Were Here** pierwotnie stanowił jedną całość, a dopiero później Waters postanowił podzielić go na dwie części - otwierającą i zamykającą album. Tekst tych utworów skierowany jest do ówczesnej życiowej partnerki muzyka - Carolyne Christie. //Pigs on the Wing// powstał jako ostatni utwór, spośród tych, które trafiły na **Animals**.
- Podział //Pigs on the Wing// na dwie części spowodował wzrost napięcia w zespole, Waters zyskał bowiem w ten sposób dodatkowy utwór, przez co pobierał większe tantiemy, co nie podobało się Davidowi Gilmourowi.
- W czasie prac studyjnych Roger Waters i Nick Mason omyłkowo skasowali część partii solowych Davida Gilmoura z //Dogs// . Ten twierdzi, że później już nie udało mu się nagrać tak doskonałych solówek.
- W //Sheep// słyszymy parodię Psalmu 23-go wyrecytowaną przez jednego z technicznych grupy, którego głos został dodatkowo przetworzony za pomocą wokodera.